SANDBOX Malaysia

Mengenai SANDBOX Malaysia

SANDBOX Malaysia telah diperkenalkan kepada masyarakat usahawan sejak Januari 2024 selepas mendapati lebih 170,000 usahawan gulung tikar pada tahun 2024.

Ditambah pulak sejak 2021, lebih 50 peratus mereka yang menamatkan pendidikan SPM tidak melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi, ini diikuti 2022 lebih 70 peratus dan 2023, 10,000 yang tidak mengambill SPM.

Apatah lagi isu-isu ekonomi (kejatuhan mata wang) dan isu sampingan seperti peluang pekerjaan, perceraian dan peluang perniagaan di jangka semakin mengecil yang menyebabkan SANDBOX di wujudkan demi memberi 1 laluan baru bagi mereka yang mencari jalan keluar untuk meneruskan perniagaan dan manakala SANDBOX juga menyediakan peluag-peluang perniagaan dengan dana-dana sesuai untuk mereka untuk terus berniaga dan untuk memulakan perniagaan bagi start up business.

Sejarah SANDBOX Malaysia

Diperkenalkan pada Januari 2024 oleh YBhg En. Haris Fadzlah Mat Ali, SANDBOX Malaysia menjadi tonggak dalam memperkasa dan transformasi ekonomi usahawan Malaysia.

Menjadi sasaran SANDBOX untuk memperkasakan usahawan dan mewujudkan usahawan baru seramai 2 juta orang menjelang 2026.

Program 2 tahun ini, di sokong penuh oleh Bank Muamalat Malaysia Berhad (BMMB) dan beberapa badan NGO, Koperasi, Universiti dan bebera Agensi Kerajaan.

+
Pengalaman

Lebih dari 15 tahun pengalaman membantu usahawan melepasi cabaran perniagaan.

Pengurus

Kami mempunyai 222 Pengurus di setiap daerah di seluruh negara, termasuk Sabah dan Sarawak.

+
Penolong Pengurus

Mempunyai lebih 500 Penolong Pengurus di setiap kawasan dan Dukungan daripada Bank Muamalat Malaysia Berhad untuk menjayakan program usahawan SANDBOX Malaysia.

Pasukan Kami

Pakar-pakar yang berpengalaman dalam mendukung pertumbuhan perniagaan.

Haris Fadzlah Mat Ali

Founder

Izzeran Shah Akbat

ICT & Multimedia

Rozita Kamaruddin

Kewangan

Idris Mohamad

Pengiklanan & Promosi

Scroll to Top